Spatiul de lucru mare & productivitate – In interiorul acestui volum de lucru coplesitor (pana la 550 x 550 x 750 mm) piesele pot fi aranjate atat pe orizontala cat si pe verticala. Doar dispuneti de o imprimanta 3D, de ce sa fim limitati numai la amplasarea pieselor pe axele X si Y?
Diversitatea materialelor – ABS, polipropilena, poliamida, nylon, material compozit sau cauciuc sunt materiale rezistente in timp, durabile, robuste, cu rezistenta buna la agenti chimici, la temperatura ridicata sau sterilizabil ce sunt folosite pentru a obtine direct din procesul de printare piese functionale cu aceleasi caracteristici ca si cele obtinute prin metode traditionale.
Materiale de productie – Piesele obtinute sunt piese finite, reale, au performante similare cu cele obtinute prin injectie si o densitate foarte mare, uniforma in toata structura modelului. Din componentele avioanelor F35 Joint Strike Fighter peste 300 de piese din plastic sunt printate 3D.
Timp redus – Raportat la un proces de obtinere a pieselor prin tehnologia FDM, in cazul SLS este nevoie de doar 1/3 din timpul necesar obtinerii aceleiasi piese.
Costuri reduse – Materialul ramas este reciclat, iar materialul reciclat inseamna mai putin material nou pentru fiecare print. Dintr-o cantitate de 1 kg, 950 grame se transforma in piesa. Nu este nevoie de material suport iar costurile adiacente necesare in productia traditionala (pentru dispozitive) nu mai exista. Costuri de exploatare reduse – cu 40% mai mici fata de alte sisteme SLS
Geometrii complexe – Nu exista geometrie prea complexa pentru a fi realizata.
Precizie si calitate a suprafetei – Atat piesele printate de dimensiuni mari cat si cele de dimensiuni mici sunt foarte precise si cu o calitate ridicata a suprafetei si acuratete mare a detaliului gratie rezolutiei foarte bune.